الجمعة 29 مارس 2024 مـ 02:59 مـ 19 رمضان 1445 هـ
موقع هدف
موقع هدف
موقع هدف
موقع هدف
رئيس مجلس الأمناء مجدي صادقرئيس التحرير محمود معروفأمين الصندوق عادل حسين

ياسمن عز: الراجل هو أصل السُكر

قالت الإعلامية ياسمين عز: "في دراسة أكدت أن الراجل هو أصل السكر، ولو جوزك صاحب مطعم هتلاقيه عينه مليانة، ولو دخل عنده مليون واحدة مراته هتفضل في عيونه ست البنات".

وخلال حلقة اليوم من برنامج "كلام الناس" عبر فضائية "إم بي سي مصر" تابعت عز: "لو عزمتي أي حد من أهلك في البيت عمره ما يزعل منك".

وواصلت عز: "ليه الرجل أما يروح يخطب بيقول لحماه أنا عايز ايد بنتك.. ليه مش بيقول عايز رجلها أو ودنها؟.. أنا أقولك ليه.. الايد هي اللي بتطبخ.. وكمان لأن الايد هي اللي هتطبطب عليه، وهي منبع الحنان، وده سبب الحكاية دي".

وفي وقت سابق ردت الإعلامية ياسمين عز على منتقدي نصائحها الأخيرة خاصة بعدما أشار البعض إلى أن تصريحاتها كانت من باب الدعابة، مؤكدة أنها لن تتراجع عن آرائها، كما وجهت العديد من النصائح للزوجات.

وخلال برنامجها "كلام الناس" المُذاع عبر شاشة "إم بي سي مصر" تابعت عز: أنا ليا نصيب من اسمي ومعروف عني في الوسط الإعلامي من زمان إني بدلع الضيف وبعمل حوار حلو ما شاء الله عليا، وأنا بدخل البهجة على قلب الناس وبنام مفرفحة من كلامي كل يوم.

وواصلت ياسمين عز: لما بقولك قوليله يا أستاذ محمد بالتنعيم الشتوي أو يا محمد الكبير جدًا دا بيكون بجد ولن أتراجع عن كلامي وسجلوا لي.

كما وجهت عز العديد من النصائح للزوجات، قائلة: لو جوزك دكتور أسنان يبقى ربنا بيحبك دا رزق من ربنا، وفيه كل المواصفات اللي بتحلم بها أي ست، متواضع ومؤدب ولسانه بينقط سكر ولا بيطلع منه العيب، كاريزما وبيكون زي الدكتور النفسي من كتر الراحة معاه، وصوته شتوي طول الوقت من كتر البنج، وبيلمع ونضيف.

وأضافت عز: بقولك جوزك مش بيرد عليكي لأنه أنه أمين في شغله يرد على التلفون إزاي يا مدام دا بيعالج المريض ودقيق في شغله بطلي تظلميه وتفتكري أنه بيخونك، ومستحيل ست تندم أنها اتجوزت صيدلي، اتحداكم، لأنها متجوزة نسمة وبلسم، والصيدلي له نصيب من اسمه ومهنته، وعامل زي المرهم، ومش هيحتاج يسألك مالك هو بيعرف لوحده، دا ساحر وبيعرف الدوا من لونه

ونقدم لكم من خلال موقع "أهل مصر"، تغطية ورصدًا مستمرًّا على مدار الـ 24 ساعة لـ سعر الذهب، أسعار اللحوم، أسعار الدولار، أسعار اليورو، أسعار العملات اليوم ، أخبار الرياضة، أخبار مصر، أخبار الاقتصاد، أخبار المحافظات، أخبار الحوادث، ويقوم فريقنا بمتابعة حصرية لجميع الدوريات العالمية مثل الدوري الإنجليزي، الدوري الإيطالي، الدوري المصري، دوري أبطال أوروبا، دوري أبطال أفريقيا، دوري أبطال آسيا، والأحداث الهامة والسياسة الخارجية والداخلية، بالإضافة للنقل الحصري لـ أخبار الفن والعديد من الأنشطة الثقافية والأدبية.