الأربعاء 24 يوليو 2024 مـ 12:39 صـ 16 محرّم 1446 هـ
موقع هدف
موقع هدف
موقع هدف
موقع هدف
رئيس مجلس الأمناء مجدي صادقرئيس التحرير محمود معروفأمين الصندوق عادل حسين

محمود قابيل يفجر مفاجأة عن قصة حبه لـ ميرفت أمين وارتباطه بليلى علوي (فيديو)

الفنان محمود قابيل وقصة حبه لميرفت أمين وليلى علوي
الفنان محمود قابيل وقصة حبه لميرفت أمين وليلى علوي

محمود قابيل، فجر الفنان محمود قابيل مفاجأة عن قصة حبه للفنانة ميرفت أمين، وحقيقة خطبته للفنانة ليلى علوي.

محمود قابيل يكشف كواليس قصة حبه لميرفت أمين

وقال محمود قابيل خلال لقائه ببرنامج "الستات" الذي تقدمه الإعلامية سهير جودة بقناة "النهار":"سنة 1974 حبيت ميرفت أمين وهي كمان أحبتني، حبينا بعض، قطعا كان فيه مشاعر جامدة ما بينا، ولكن القصة لم تكتمل بالزواج، لأني كنت لسه خارج من الجيش وفي سياحة وببدأ لسه في السينما، كنت لسه وجه شاب وهي نجمة".

محمود قابيل وميرفت أمين، فيتو

وأضاف:"فيلم أول حب تحت المطر كان أول فيلم ليا، والمخرج حسين كمال كان مقتنع بيا، وفي فيلم العصفور المخرج يوسف شاهين واخدني علشان يشوف الكاميرا بتحبني ولا لأ، في الفترة دي كانت حياتي غير مستقرة، وكنت متفهم ظروف ميرفت أمين وقتها فعلشان كده لم تكتمل قصة حبنا بالزواج".

ولفتت:"ميرفت أمين أخدت قرار البعد ولو كانت حالتي مستقرة أكتر في الوقت ده كنا اتجوزنا، ظروفي الاقتصادية كانت في صالحي، ولكن انا مكنتش بكون متواجد لانشغالي في العمل بالسياحة".

وأشار:"في الفترة اللي شهدت قصة حبنا مكنش فيه منافسة بيني وبين حسين فهمي علي الزواج من ميرفت أمين، هي كانت تعتبره مجرد زميل ليس إلا، الوقت ده كان حسين متزوج وسعيد جدا في زواجه، بل بالعكس اللي كان قريب منها أوي كان الفنان نور الشريف".

محمود قابيل وقصة حبه لـ ليلى علوي، فيتو

محمود قابيل يكشف قصة حبه لـ ليلى علوي وسبب عدم الارتباط

وأكد محمود قابيل:"كان فيه مشروع خطوبة للفنانة ليلى علوي، وكنت أحب ارتبط بيها بس محصلش خطوبة، كان فيه قصة حب من ناحيتي وأنا حبيتها جدا، كان بينا مسلسل تعالى نحلم ببكرة، نشأت فيه قصة الحب بس لم تكتمل وأنا السبب في كده، حصل مشاكل عائلية مع أولادي ومكنتش اقدر ارتبط في التوقيت ده".

وتابع:"حصلت مشاكل مع ابني الصغير في المدرسة، وكنت لازم اتدخل وكانت قضية وفيها محامي فكان واجب علي أفضل في أمريكا في هذا الوقت علشان أحمد ابني وعلشان كده قصة الحب مع ليلى علوي لم تكتمل بالزواج وأنا السبب في كده".

محمود قابيل يكشف عن قصص الحب في حياته

ولفت:"عشت قصة حب 5 مرات منهم قصة حبي بمراتي أم أولادي وكان حب عاطفي، وفيه قصتين حب بخلاف ليلى علوي وميرفت أمين محبش أعلن عنهم".

و