الثلاثاء 18 يونيو 2024 مـ 06:27 صـ 11 ذو الحجة 1445 هـ
موقع هدف
موقع هدف
موقع هدف
موقع هدف
رئيس مجلس الأمناء مجدي صادقرئيس التحرير محمود معروفأمين الصندوق عادل حسين

شريف إدريس يهاجم عمرو دياب: لو واحدة ست كنت هتضربها؟

شريف إدريس
شريف إدريس

هاجم الفنان شريف إدريس، الهضبة عمرو دياب، ردا على واقعة صفعه شابا بالقلم، خلال حفل زفاف ابنة محمد السعدي.

وكتب شريف إدريس عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: 'هو اللي أصعب من رد فعل عمرو دياب الناس اللي بتبرر اللي عمله عمرو دياب.. يعني لو واحدة ست هي اللي شدته من البدلة، كان لف وضربها بالقلم؟ وكنتم ساعتها هتقولو رد فعل تلقائي؟ عيب بقي، الولد شده من البدلة علشان بيحبه، وعايز يقوله أنا هنا وعايز اتصور معاك'.

وتابع شريف إدريس: 'حتى لو الفعل مش مقبول، فيه مليون طريقة تنبهه مش تهين كرامته وتضربه بالقلم.. ملحوظة مهمة.. دا كان فرح بنت محمد السعدي، وابن منصور عامر.. يعني أي حد داخل الفرح داخل بدعوة رسمية.. ومعروف هو مين يعني ده مش واحد معدي من جنب الفرح وداخل يتصور'.

وتعرض الفنان عمرو دياب لانتقادات حادة في الساعات الماضية، بعدما انشتر مقطع فيديو له في أثناء صفعه شابا بالقلم، بعدما طلب منه الأخير التقاط صورة سيلفي، وتسبب هذا التصرف في موجة غضب عارمة تجاه الهضبة، وطلب البعض من الشاب تصعيد الموقف، ورفع قضية ضد عمرو دياب.

وتثير تصرفات عمرو دياب في الآونة الأخيرة جدلا واسعا، ويتلقى الانتقادات من لجمهور، بعدما تكررت تصرفاته في أكثر من مناسبة، فقبل هذه الواقعة انتشرت واقعة له أيضا، وهو يضرب مهندس صوت في ظهره أثناء غنائه على المسرح.